Digitalkamera Anmeldelser

præstation
pris
skærm

Sammenlign

Køberguide

Køberguide - Digitalkameraer

På størrelse med et kreditkort og vejer ikke meget mere, digitale kameraer kommer pakket med muligheder såsom video-optagelse og touch-skærme. Sammenlignet med almindelige kameraer, er fordelene ved digitale kameraer indlysende. Besparelser i tid og penge er enorme! Omkostningerne af filmruller og fremkaldelse af dem er begget fjernet og der er ikke mere venten i timer eller dage at få dine billeder fremkaldt. Der er heller ikke det med at håbe at dit billede er godt nok. – du kan altid tjekke dine fotos for at finde ud af om det er godt nok eller du skal tage et nyt billede.

Sammenlignet med digitale SLR-kameraer, er der også en række klare fordele at eje et kompakt digitalkamera:

Pris: Digitale kameraer er meget billigere end digitale SLR-kameraer.

Peg og skyd: Digitale kameraer er designet til at være nemme at bruge under alle forhold og for en bred vifte af applikationer. Der er intet behov for at pille med forskellige indstillinger til forskellige typer billeder og man skal ikke skoles i principperne for professionel fotografering - du skal bare pege og skyde og kameraet tager sig af resten!

Nemt at dele billeder: Digitale kameraer giver mindre opløsning end digitale SLR-kameraer, men det er ikke nødvendigvis en ulempe. Den reducerede opløsning er normalt ikke mærkbar og stadig mere end nok for 99% af din fotografering behov, men har en umiddelbar fordel af mindre filstørrelse per billede. Dette gør det nemt og hurtigt at maile, oplaste og dele dine fotografier. De kæmpe billedfiler skabt af SLR-kameraer kan tage lang tid at oplaste, selv med ADSL eller bredbåndsforbindelse – digital kamera fotofiler er designet til at gøre dele dem på et øjeblik!

Hvad skal du se efter i et digitalt kamera

Opløsning - De fleste digitale kameraer på markedet har en tilstrækkelig høj opløsning så du behøver ikke at bekymre dig om for få pixels. Hvis du har planer om at opblæse billeder til en større størrelse eller tage mere detaljerede billeder, vælg et med 10MP eller mere. Men husk flere megapixels betyder nødvendigvis ikke et bedere kamera. Producenterne af digitale kameraer, øger opløsningen for markedsføring og omkostningsmæssige årsager, sjældent for kvalitet årsager.

Zoom - De fleste digitalkameraer er udstyret med en zoom funktion - optisk, digitalt eller begge dele. Optisk måler evnen af kameraets linse og andre dele for at fange mere lys og flere detaljer fra et fjernere punkt. Digital zoom beskærer billedet og tilpasser det. Det giver den samme virkning som optisk zoom, men med betydelig reduktion af billedkvaliteten. Hvis du skyder masser af nærbilleder, skal du vælge et kamera med en høj optisk zoom og blæs billedet op senere med billedredigering software såsom Photoshop.

Batterilevetid - Batteriets levetid er målt på hvor mange billeder du kan tage på en enkelt opladning - fra 100 til mere end 450. Digitale kameraer dræner batterierne ved forskellige hastigheder, så tænk lidt over din skydning vaner. Er du udendørs eller hjemme? Batteriets levetid er normalt god til alle digitale kameraer, men få en model der har forlænget batterilevetid hvis du forventer en lang tid der går mellem opladningerne.

Hukommelse - High-megapixel kameraer tager gode billeder, men de bruger også masser af hukommelse. De fleste digitale kameraer leveres med en relativt lille hukommelseskort. Opdater til mindst en 1 GB (2 GB eller mere er bedre) kort for at få mest muligt ud af dine sessioner.

Populære Digital Kamera Mærker

Canon, Nikon og Olympus er navne der ikke behøver nogen introduction i fotografi verdenen. Deres Digital Kamera modeller er på toppen for både pris og ydelse. FujiFilm har adskellige modeller i mange forskellige niveauer. Pentax og Panasonic her prøvet at fokusere mere på værdi og har nogle gode begynder kameraer. Sony og ikke mindst Ricoh har adskellige modeller i den højere ende af skalaen, som tilbyder fremragende ydelser og kvalitet og er ofte set som skridtet mellem digitale kameraer og digitale SLR kameraer.

Populære produkter

Til toppen

Digitalkameraer på alaTest

alaTest.dk har samlet og analyseret millioner af anmeldelser fra 3058 kilder for at hjælpe dig med at vælge de bedste Digitalkamera fra mærkevarer som Canon, Nikon, Olympus, Panasonic, Samsung og flere.

Købstips Læs vores Købsguide
    før du foretager dit køb